Naix la figura de l’orientador al CPMT

Rafa-Polanco 1

Rafael Polanco

 

 

 

B. Pedregal i Juan Antonio Mateu

El dia 25 d’octubre passat va tindre lloc la primera reunió informativa sobre orientació acadèmica i professional per als alumnes del CPMT. En aquesta primera sessió, la directora del centre Fani Blanch i el cap d’estudis Ernest Aparici presentaren al professor Rafael Polanco que serà l’encarregat de dur endavant aquest nou departament. El propòsit principal d’aquesta reunió inicial era explicar a la comunitat educativa les funcions de l’orientador i les tasques concretes que realitzarà durant el curs 2012-2013.

L’objectiu principal d’aquesta iniciativa serà donar resposta a les preguntes que es formulen el alumnes sobre el seu futur com a músics. Durant el procés d’ensenyament-aprenentatge hi ha que prendre decisions importants. La mancança de coneixement sobre l’itinerari acadèmic i la falta de reflexió dels alumnes són les causes principals per les quals aquests abandonen els estudis de música. Com a orientador del CPMT, Rafael Polanco manifestà, en aquest sentit, que la seua missió principal com a orientador “consistirà en aportar la informació precisa, amb la claredat i antelació necessàries, assessorant a pares i alumnes en la seua presa de decisions”.

Està previst que es duguen a terme diverses accions orientatives: una reunió amb pares/mares i alumnes de 4t d’Ensenyaments Elementals (EE.EE.) amb la finalitat de donar la informació necessària sobre la prova d’accés a 1r d’Ensenyaments Professionals (EE.PP.) i una altra reunió destinada a 4t d’EE.PP que tractarà sobre les opcions de Batxillerat (modalitats, Batxillerat Musical i PAU), la carrega lectiva i preparació per a la prova d’accés al Grau Superior de Música. Per als alumnes de 6é d’EE.PP. s’oferirà informació referida a l’accés al Grau Superior de Música: entre altres aspectes, es detallarà l’oferta de centres educatius, els equips docents de cadascun d’aquests centres i les dades de realització de les proves. A més, s’aportarà informació sobre les opcions formatives pròpies dels ensenyaments musicals i d’altres que requereixen formació complementària.

En l’actualitat, el mercat laboral de la música demanda nous perfils professionals que van més enllà dels tradicionals d’intèrpret, director, compositor o docent. Així ho acredita un informe de Youth Music (2002) on s’assenyala que la funció del músic és més variada i el seu perfil professional està en constant transformació. Altres autors, com els professors Alejandro Vicente i J.Luis Aróstegui, destaquen que els conservatoris transmeten un model estàtic i uniforme mentre la societat en la qual vivim es troba en un canvi permanent.

Esta programada també una altra reunió informativa destinada als pares/mares i alumnes del programa educatiu TMTD (Tots músics, tots diferents), amb la intenció de mostrar-los diverses opcions de continuïtat en la música, bé en societats musicals o en acadèmies privades. Igualment, s’intentarà establir col·laboracions amb associacions com l’ONCE, Asindown o d’altres, a més de crear contactes amb altres projectes semblants.

Aquestes reunions orientatives estan ideades principalment per a fer front a la carència d’informació que pateixen habitualment alumnes i pares/mares. El Conservatori Professional de Música serà el primer conservatori professional que compte amb la figura d’un orientador, però és una tasca de tots aconseguir que els alumnes reben l’educació integral que mereixen, qüestió que ha d’incloure necessàriament l’orientació acadèmica i professional com un aspecte essencial d’eixe procés.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s