10 anys del nou edifici del CPMT

Edifici del CPMT

Edifici del CPMT

J. Pablo Hellín dirigint un dels grups instrumentals

J. Pablo Hellín dirigint un dels grups instrumentals

Alberto Betes i María Carcelén

Ara fa 10 anys que es va inaugurar el nou edifici del Conservatori de Torrent. Per a commemorar aquell esdeveniment i tot el que va significar per al nostre conservatori, celebràrem un acte que va reunir a moltes de les persones que han tingut una incidència rellevant en la vida del centre durant aquest temps.

L’acte va començar amb una presentació a càrrec del vicedirector del CPMT, Enrique Llorens. Seguidament, es projectà un audiovisual realitzat pel cap d’estudis i professor de flauta de bec David Antich on es repassaven els principals esdeveniments i les més importants vivències que han ocorregut al nostre centre durant aquesta dècada. Va continuar amb la intervenció de diferents autoritats: en primer lloc, va prendre la paraula la directora del centre Fani Blanch; a continuació, la regidora d’educació de l’Ajuntament de Torrent; prosseguí després, el vicepresident del Consell Escolar Valencià, Alejandro Bañares, i per últim, va prendre la paraula el director de CulturArts, Manuel Tomás.

L’actuació musical va comptar amb dos grups instrumentals dirigits pel professor d’orquestra Juan Pablo Hellín, on destaquem la participació dels següents professors/es com a intèrprets del concert: Rubén Herrero, Sandra Alfonso, Enrique Llorens i Javier Carrau (violins); Ana Mª Martínez i Roger Alemany (violes); Clara Dols i Vicen Carrascosa (violoncels); Manuel Pons (contrabaix); Inmaculada Albarracín i Miguel Llopis (flautes); Isabel Navalón (oboè), Mª Dolores Enguídanos i Salvador Peris (clarinets); Francisco J. Vanaclocha (fagot); Blas Pi (piano) i Raquel López (harmònium).

El programa constà de dues obres. La primera va ser “Prélude à l’après-midi d’un faune” de Claude Debussy, amb la versió de cambra d’Arnold Schönberg. La història està basada en un poema de Mallarmé que narra com un faune, cansat de perseguir la fugida temorosa de les nimfes i les nàiades,  es deixa vèncer pel somni embriagador, ple de ensomnies per fi realitzats, de possessió total en la natura universal. Debussy no va voler fer només una síntesi d’aquest bell poema, sinó descriure els decorats successius per mitjà dels quals es mouen els desitjos i els somnis del faune durant la calor de la migdiada.

Per últim, el segon grup instrumental interpretà Apalachian Spring de Aaron Copland. L’argument del ballet gira entorn al segle XIX en les muntanyes Apalaches, descrivint les vicissituds d’una jove parella recentment instal·lada en una granja de Pensilvània, i la festa de primavera que celebren els pioners d’aquesta època. L’obra va tindre un grandíssim èxit des del seu debut i va rebre el Premi Pulitzer al 1945. El propi Copland va realitzar una suite de la mateixa per al conjunt original i per a orquestra simfònica que recull aproximadament les tres quartes parts del ballet original, eliminant les parts amb un interès purament coreogràfic.

Culminà la celebració d’aquesta efemèride amb un sopar en el restaurant Diego de Montserrat, al que assistiren membres de l’actual comunitat educativa i altres que han format part d’ella als darrers anys. Un bon final per a un aniversari tan important en la història del CPMT.

la foto-2

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s