Curs de Tècnica Alexander amb Gabriela Scheinpflug

Imagen

J. Vicent Galán Casañ durant una pràctica amb la professora Gabriela Scheinpflug

Sandra Alfonso
Professora de violí del CPMT

Els darrers dies 23 i 24 de maig, i formant part del Pla Anual de Formació, els professors del Conservatori de Torrent reberen un curs de Tècnica Alexander de la mà de la professora alemanya Gabriela Scheinpflug.

Efectivament, va ser literalment de la seva mà, des d’on la professora va transmetre l’essència de la tècnica que va crear l’australià Frederick Matthias Alexander. Aquest declamador poètic, que va néixer a la segona meitat del s. XIX,  va veure interrompuda la seva exitosa carrera teatral per acusar uns greus problemes d’afonia, que eren causats per un mal ús corporal a l’hora d’actuar en públic. Començà aleshores un intens treball d’observació pròpia en cada acció, que culminà amb una gran conscienciació de l’estat i el moviment corporal. No només va trobar una correcció pròpia, sinó un mètode pedagògic d’educació postural i de coordinació cos-ment, tan important en les disciplines artístiques. Els seus ensenyaments i el seu propi exemple prompte van ser molt apreciats per tota mena d’artistes i va tenir una gran repercussió internacional, que es manté fins els nostres dies.

Després d’una introducció històrica i una explicació dels principis de la tècnica, la professora Scheinpflug proposà activitats individuals i per parelles que exercitaven i despertaven el sistema propioceptiu, relacionant la intenció mental amb l’acció física. També ens mostrà el poder que tenim a les mans a l’hora de transmetre direccions posturals i de prendre consciència de l’estat propi i de l’alumne. Tots els participants comentaven les sensacions i compartien les experiències amb molt d’interés.

La segona part del curs va estar dedicada a treballar individualment l’ús corporal en la interpretació de cada instrument. Els professors de les diferents especialitats es van oferir a tocar davant la professora i els companys per tal d’analitzar els possibles perills posturals i reaccions involuntàries que es deriven de l’acció interpretativa, per corregir i/o previndre’ls, tant en la tècnica pròpia com en la dels alumnes.

La professora va quedar encantada amb la nostra acollida i satisfeta amb el treball realitzat, aconsellant que mantenim els principis apressos i anem guanyant dia rere dia consciència pròpia en l’ús del cos, ja que és el nostre principal instrument.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s