Un exemple d’aula virtual: e-clarinet

FONDO ESCRITORIO CLARINETE

Mª Dolores Enguídanos
Professora de clarinet del CPMT

La plataforma e-clarinet va ser creada per José Antonio Martínez Ferrando com a projecte final del Màster Oficial d’Educació i TIC (e-Learning) a la Universitat Oberta de Catalunya. Aquest projecte es dugué a terme a la meua aula de clarinet d’aquest conservatori durant el curs escolar 2012-2013. Pensàrem portar esta experiència al conservatori per haver sigut sempre un centre capdavanter en projectes d’innovació pedagògica. De fet, quan li ho proposàrem a la directora, Fani Blanch, de seguida ens donà la seua aprovació, cosa que li tornem a agrair des d’aquestes línies. Així com també al vice-director Enric Llorens i Miguel Ángel López per la seua atenció, i als alumnes que hi participaren per la gran acollida del projecte i que, a més, estigueren molt motivats.

Què és?
e-clarinet és una plataforma d’aprenentatge online basada en Moodle.

En què consisteix?
Consisteix en la creació d’un CANAL D’APRENENTATGE virtual per a l’aula de clarinet que permet, mitjançant el Blended learning (combinació de formació presencial i e-learning), aplicar una metodologia d’aprenentatge col•laboratiu basat en el Learning by doing (aprendre fent).

Què es pretén?
Es pretén reforçar l’assignatura de clarinet oferint un entorn virtual d’aprenentatge que aprofita les possibilitats multimèdia i de treball col•laboratiu que ens ofereix la web 2.0. A més, ens permet individualitzar l’atenció a l’alumnat amb l’adaptació de les activitats en funció de les necessitats de cada alumne/a. D’aquesta manera s’intenta solucionar la manca de temps per a treballar alguns del continguts que no poden ser tractats a les classes presencials d’una hora setmanal. A més, es poden abordar continguts des d’un altre punt de vista i preparar activitats més atractives per als alumnes.

Quin tipus d’activitats admet?
Admet tot tipus d’activitats que es puguen imaginar. Quan portàrem a terme el projecte es realitzaren tres activitats enfocades a preparar l’obra que cada alumne tocava en l’audició. La primera va ser la presentació en un fòrum de cadascun dels alumnes. La segona va ser la realització de qüestionaris sobre l’obra interpretada a l’audició (biografia, història, característiques principals de l’obra, estil i anàlisi melòdic i formal). La tercera activitat va ser realitzar una gravació d’un fragment de l’obra a interpretar i enviar-la a la plataforma.
Aquest any plantejarem més activitats de les que ja vos anirem informant. De moment, començarem amb la primera activitat: Fòrum.

El projecte va tindre una escassa duració i segons manifesta l’alumnat participant a les enquestes de valoració del projecte, els haguera agradat continuar amb aquest tipus d’activitats. Així que enguany ho fem extensiu a tota l’aula de clarinet del Conservatori de Torrent amb els meus companys Eduard Ventura i Voro Peris, als que també agraïsc el suport que m’han donat per poder dur-ho a terme i per voler formar part d’aquest projecte pioner.

Per finalitzar, agrair també des d’ací al creador i impulsor d’aquest projecte, José Antonio Martínez, per la seua paciència i per haver-me ensenyat les eines necessàries per a dur endavant aquesta feina, així com per la seua col•laboració desinteressada a l’actual projecte.

http://vimeo.com/user18877771/eclarinet

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s